دوست دختر!!دوست پسر !! نظر اسلام در این مورد ؟؟
نوشته شده توسط : nahal

اگر رابطه دختر و پسر به صورت سخن گفتن باشداشکال ندارد مگر آنکه از روی لذت و شهوت باشد از آنجا که به طور طبیعی سخن گفتن دختر و پسر جوان به واسطه قوی بودن غریزه شهوانی و تحریک شهوانی ممکن است با عث تحریک شده و به این خاطر  باید سعی شود حتی المقدور جز در موارد ضروری از این کار دوری شود..

هر گونه ارتباط و  تماس بدنی دختر وپسر از نظر شرعی حرام است.نگاه مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون قصد لذت حرام میباشد.(حکم زن نیز در این مورد مانند مرد میباشد)بنابراین رابطه دختر و پسر به جهات مختلف اگر مفسده ای نداشته باشد و ترس در حرام افتادن نباشد و از روی شهوت انجام نگیرد اشکالی ندارد.

ولی خلوت کردن دختر و پسر نامحرم اعم از فامیل وغیر فامیل در اتاق یا در خانه دربسته که محل رفت وآمد دیگران نباشد حرام است زیرا غریزه جنسی و وسوسه شیطانی ممکن است هر لحظه انسان را از مسیر خارج بکند.برای بهتر درک کردن این مسئله به چند حدیث اشاره میکنم.

امیرالمومنین میفرماید:الشهوات سموم قاتلات (شهوت ها و خواهش های نفسانی زهرهای کشنده هستند)و نیز فرمود:طهروا انفسکم من دنس الشهوات تدرکو رفیع الدرجات.نفس خود را از پلیدی شهوت رانی پاک سازید تا به درجه های بلند آخرت دست یابید.پیامبر (ص) میفرماید:جاهدوا انفسکم علی شهواتکم تحل قلوبکم الحکمه.با شهوت تان مبارزه کنید تا حکمت در دل های شما وارد گردد.





:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 13 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: